Salt la conținutul principal

How to Onboard

Step 9: How to Digitally Sign

Semnături electronice calificate (QES) sunt un tip de semnătură electronică care respectă standarde specifice stabilite de Uniunea Europeană. QES sunt concepute pentru a avea efect legal echivalent cu cel al unei semnături olografe, făcând posibilă utilizarea lor în aplicații cu un nivel ridicat de încredere, cum ar fi semnarea contractelor sau a documentelor oficiale.

Cum se utilizează platforma "Dokobit.com"

Dokobit este platforma noastră parteneră de semnături, care ne permite să simplificăm procesul de semnătură digitală pentru dumneavoastră.

Îl folosim pentru a facilita semnătura electronică.

Cum să semnați documente utilizând ElectronicID

2.0. Există două modalități de a începe procesul de semnare a unui document atunci când se utilizează identificarea pe bază de video ElectronicID.

Open a Dokobit email invitation that you received and press "Review and sign".

2.1. Odată ce ești redirecționat către pagina de semnare a documentului, selectează în primul meniu derulant țara în care a fost emis actul tău de identitate, iar în al doilea meniu, alege metoda de semnare ElectronicID.

Notă:Această metodă de semnare nu va fi disponibilă pentru dumneavoastră dacă documentul a fost emis de o țară care nu se regăsește în meniul derulant.

2.2. Familiarizează-te cu cerințele pentru a te asigura că vei putea semna cu succes documentul, apoi apasă "Continuă".

2.3. Acceptă termenii bifând ambele căsuțe de selectare, apoi apasă "Continuă".

2.4. Once again, choose the issuing country of your ID as well as the type of document you plan to use, and then press "Start".

2.5. Browser-ul web vă va solicita permisiunea de a utiliza microfonul și camera. Apăsați „Permit”.

Notă: Iată un exemplu de fereastră pop-up "blocare sau permitere" a Google Chrome, care necesită permisiunea ta:

2.6. Camera dispozitivului tău se va porni și te va ruga să poziționezi fața documentului tău în cadru. Urmează instrucțiunile pentru a te asigura că faci totul corect.

2.7. După ce documentul dumneavoastră a fost acceptat, urmați instrucțiunile pentru scanarea feței, pentru a asigura succesul procesului de verificare a identității.

2.8. Odată ce înregistrarea este completă, introduceți numărul dvs. de telefon pentru a primi un cod de verificare și apăsați „Continuare”.

2.9. Introduceți codul primit pe dispozitivul dvs. mobil și apăsați „Continuare”.

2.10. Vă rugăm să așteptați verificarea identității.

Notă: Se presupune că procesul de verificare durează până la 5 minute. Totuși, nu vă faceți griji dacă depășiți acest timp de așteptare - uneori, poate dura mai mult.

2.11. Dacă ați trecut cu succes de procesul de identificare, veți vedea un anunț care spune: „Identitatea dumneavoastră a fost verificată”. Acceptați termenii de certificare bifând ambele căsuțe și apoi apăsați „Continuare”.

Important!

Următoarele etape trebuie finalizate în 5 minute; altfel, sesiunea de verificare a identității va expira. ↓

2.12. Alegeți țara potrivită din meniul derulant și introduceți numărul dvs. de telefon pentru a primi codul de verificare pentru semnarea documentului, apoi apăsați „Continuare”.

2.13. Introduceți codul care v-a fost trimis pe telefon.

Notă: Dacă din orice motiv nu ați primit codul, apăsați "Nu pot obține codul, vreau unul nou".

2.14. Felicitări, ai semnat cu succes documentul!

Notă: Dacă documentul așteaptă semnături din partea altor participanți, link-ul pentru descărcarea fișierului nu va fi disponibil. Odată ce toți participanții au semnat documentul, vei primi link-ul pe adresa ta de email.

Cum să semnezi documente folosind Swisscom

Rezumat: Dacă nu ați făcut deja acest lucru, va trebui mai întâi să vă configurați contul Swisscom prin parcurgerea unei identificări video unice, care poate fi realizată în timpul procesului de semnare a unui document. Urmați pașii de mai jos pentru a afla cum. ↓

Open a Dokobit email invitation that you received and press "Review and sign".

2.1. Once you get redirected to the signing page of the document, in the first drop-down menu, select the issuing country of your ID, and in the second one, choose the Swisscom signing solution.

Notă:Această metodă de semnare nu va fi disponibilă pentru dumneavoastră dacă documentul a fost emis de o țară care nu se regăsește în meniul derulant.

2.2. Introduceți detaliile dvs. personale și apăsați "Continuă".

2.3. În pasul următor, sistemul va reacționa în unul dintre următoarele două moduri.

Opțiunea 1: Dacă sistemul detectează că detaliile dvs. personale nu sunt asociate unui cont existent Swisscom, va trebui să îl configurați prin parcurgerea unei identificări video unice. Apăsați „Continuare” pentru a începe acest proces.

Opțiunea 2: Dacă sistemul detectează că detaliile dvs. personale sunt conectate la un cont Swisscom existent, treceți direct la pasul 2.7.

2.4. În continuare, sistemul vă va solicita să activați o Identificare mobilă cont; totuși, vă rugăm să rețineți că acest pas este opțional. Prin urmare, veți putea continua în unul dintre două moduri.

Opțiunea 1 (recomandată): Dacă nu aveți un cont activ Identificare mobilă cont, apasă pe "Activează Identificare mobilă" și urmați instrucțiunile prezentate mai jos etapele 3.0 și 3.6Odată ce ai terminat de configurat Identificare mobilă cont, rezumă urmând pașii de mai jos.

Opțiunea 2: Dacă totuși ai o Identificare mobilă account or have decided not to set one up, press "Continue to identity verification". Users who choose not to set up a Identificare mobilă Contul va putea semna documente prin configurarea unei parole în timpul uneia dintre metodele de verificare a identității disponibile (consultați următorul pas pentru mai multe informații despre aceste metode). Pentru a vedea un exemplu despre cum se creează parola, accesați instrucțiunile suplimentare pentru Selfie-Ident și consultați. pasul 4.16.

2.5. Alege o metodă de verificare a identității și apasă "Continuă" (se oferă informații suplimentare despre fiecare metodă mai jos).

O SCURTĂ PREZENTARE A FIECĂREI METODE DISPONIBILE DE VERIFICARE A IDENTITĂȚII

Disponibil la nivel internațional:

  • Selfie-Ident: Confirmă-ți identitatea cu ajutorul smartphone-ului tău, folosind NFC-ul pentru a scana actul de identitate și camera integrată pentru a înregistra un video al feței tale. Instrucțiuni suplimentare sunt disponibile. here.
  • Identificare video: Verificați-vă identitatea prin intermediul unui serviciu de apel video, discutând cu un agent în direct. Sunt disponibile instrucțiuni suplimentare. here.

Numai pentru cetățenii și rezidenții germani:

  • German eID: Confirmă-ți identitatea cu un card de identitate german sau un permis de ședere folosind un cititor de carduri inteligente.

2.6. După finalizarea procesului de identificare, reveniți la fereastra inițială de semnare și apăsați "Continuă" pentru a continua semnarea documentului.

2.7. Aici, sistemul vă va solicita să confirmați identitatea/acțiunea de semnare în unul dintre următoarele două moduri.

Opțiunea 1: Prin intermediul Identificare mobilă app.

Opțiunea 2: Mai întâi, introducând o parolă pe care ați creat-o în timpul verificării identității, iar apoi introducând un cod OTP primit prin sms.

2.8. Odată ce documentul este semnat cu succes, va fi afișat un mesaj similar cu cel din imaginea de exemplu de mai jos.


Instructiuni suplimentare: configurarea Mobile ID

Rezumat: R: Identificare mobilă poate fi creat pentru a simplifica autentificarea la semnarea documentelor folosind Swisscom. Urmați pașii de mai jos pentru a afla cum. ↓

3.0. Așa cum este descris în Pasul 2.4., apăsați „Activare” Identificare mobilă" pentru a fi redirecționat către www.mobileid.ch.

3.1. Odată ce ești redirecționat la www.mobileid.ch, alege codul de țară corespunzător, introdu numărul tău de telefon și apasă "Înainte".

3.2. Ţi se va trimite un cod de identificare prin SMS. Introduceţi acest cod în câmpurile furnizate pe site şi apăsaţi "Înainte".

3.3. Apoi, vei fi direcționat către Identificare mobilă Tablou de bord. În secțiunea „Activați” Identificare mobilă", apăsați „Activează”.

3.4. Bifați caseta pentru a accepta termenii și condițiile, apoi apăsați „Înainte”.

3.5. Descărcați Identificare mobilă deschideți aplicația de pe telefon și folosiți-o pentru a scana codul QR, așa cum se vede în imaginea de exemplu de mai jos.

3.6. After scanning the QR code, the Identificare mobilă contul va fi activat, iar în tablou de bord va apărea o cheie de recuperare care poate fi salvată pentru referințe viitoare.


Instructiuni suplimentare: verificarea identitatii cu Selfie-Ident

Rezumat: Selfie-Ident vă permite să vă verificați identitatea cu ajutorul smartphone-ului, folosind funcția NFC pentru a scana actul de identitate și camera integrată pentru a înregistra un videoclip cu fața dumneavoastră prin intermediul Portofel Nect Pentru această metodă, aveți nevoie fie de un buletin de identitate german valid, fie de un pașaport din una dintre țările acceptate. Pentru instrucțiuni suplimentare, urmați pașii de mai jos. ↓

Notă: Pașii următori ar putea diferi ușor în ordinea și conținutul prezentat pentru fiecare utilizator, în funcție de tipul de act de identitate personal ales și de modul în care fiecare utilizator interacționează cu aplicația.

4.0. When choosing an identity verification method, pick "Selfie-Ident" and press "Continue".

Familiarizează-te cu cerințele procesului și apasă "Start".

4.1. Veți fi apoi redirecționat către https://jump.nect.com/. Aici vi se va solicita să începeți procesul de identificare prin scanarea codului QR din stânga sau prin trimiterea unui SMS cu un link, aflat în dreapta, către numărul dvs. de telefon.

Dacă sistemul detectează că nu aveți Portofel Nect veți fi rugat să o descărcați din App Store sau Google Play Store.

4.2. După descărcarea și deschiderea aplicației, apăsați pe „Get started” (Începeți).

4.3. Familizați-vă cu cerințele procesului și apăsați "Continuare".

Apoi bifează căsuțele pentru a accepta termenii și condițiile și apasă „Am înțeles și sunt de acord”.

4.4. În etapa următoare, vi se va prezenta un tutorial video. Dacă alegeți să săriți peste video, veți primi instrucțiuni scrise despre cum să scanați corect actul de identitate. Vizionați tutorialul video sau familiarizați-vă cu instrucțiunile scrise și apăsați "Continuare".

4.5. Familiarizează-te cu următorul set de instrucțiuni și apasă "Start înregistrare".

Notă: Vă rugăm să rețineți că Portofel Nect aplicația poate include o gamă mai largă de țări/acte de identitate acceptate; totuși, nu toate sunt acceptate de Swisscom; prin urmare, nu pot fi utilizate pentru crearea acestui instrument de semnare. Înainte de a vă înregistra actul de identitate ales, consultați lista de țări acceptate de la începutul acestui articol pentru a asigura un proces de înregistrare reușit.

Înainte ca înregistrarea să înceapă, s-ar putea să vi se solicite să permiteți Portofel Nect pentru a accesa microfonul și/sau camera.

4.6. Odată ce a început înregistrarea, urmați instrucțiunile de pe ecran pentru a scana fața documentului. În cazul cărților de identitate, va trebui să scanați și verso-ul documentului.

Notă:În scopuri demonstrative, ecranul camerei a fost acoperit în captura de ecran de mai jos.

4.7. După finalizarea înregistrării, deținătorii de acte de identitate biometrice vor avea opțiunea de a scana cipul NFC ca măsură suplimentară de securitate. Apăsați „Continuare”. De asemenea, puteți apăsa „Skip” pentru a trece peste pasul NFC (în acest caz, treceți la pasul 4.10).

4.8. Dacă nu ați sărit peste pasul anterior, verificați încă o dată datele. Faceți corecțiile necesare și apăsați „Continuare”. De asemenea, puteți apăsa „Skip” pentru a trece peste pasul NFC.

4.9. Dacă nu ați sărit peste ultimii doi pași, urmați instrucțiunile de pe ecran pentru a scana cipul NFC din actul dumneavoastră de identitate.

Notă: Pentru a scana cu succes cipul NFC, îndepărtați husele de telefon și copertinele pașaportului, apoi plasați smartphone-ul direct deasupra pașaportului. Dacă întâmpinați dificultăți la scanarea cipului, încercați să plasați smartphone-ul în diferite zone ale documentului.

4.10. În continuare, vi se va prezenta un alt tutorial video. Dacă alegeți să săriți peste video, vi se vor prezenta instrucțiuni scrise despre cum să efectuați corect o scanare facială. Vizionați tutorialul video sau familiarizați-vă cu instrucțiunile scrise și apăsați „Continuare”.

4.11. Înregistrează un videoclip în care repeți cu voce tare cele două cuvinte afișate pe ecran. Repetarea acestor cuvinte este necesară pentru a ne asigura că ești o persoană reală și nu o mască sau o fotografie ținută în fața camerei.

Notă:În scopuri demonstrative, ecranul camerei a fost acoperit în captura de ecran de mai jos.

4.12. Odată ce înregistrarea este completă, introduceți numele complet în câmpul furnizat și apăsați „Continuare”.

4.13. Așteaptă aproximativ 1-5 minute pentru ca datele tale să fie procesate.

4.14. Bifați casetele de selectare pentru a accepta termenii de utilizare, apoi apăsați „Sunt de acord”.

4.15. Introduceți numărul dvs. de telefon în câmpul furnizat și apăsați „Confirmă numărul de telefon”.

Așteptați ca Swisscom să vă proceseze datele, dacă este necesar.

4.16. În pasul următor, sistemul va reacționa în unul dintre următoarele moduri:

Opțiunea 1: Dacă sistemul detectează că numărul dvs. de telefon este asociat cu un cont existent Identificare mobilă account, you will be asked to verify it in your app.

Opțiunea 2: Dacă sistemul detectează că numărul dvs. de telefon nu este asociat cu un cont existent Identificare mobilă pentru a vă seta o parolă.

4.17. Odată ce ați verificat numărul de telefon, veți fi reușit să vă verificați identitatea!

4.18. Acum reveniți la fereastra inițială de semnătură și apăsați „Continuare” pentru a continua semnarea documentului.

Notă: Dacă sesiunea de semnătură a expirat în timp ce parcurgeați procesul de verificare a identității, veți vedea un mesaj de eroare "Eroare necunoscută" după apăsarea butonului "Continuare". În acest caz, vă recomandăm să redeschideți fereastra de semnătură Dokobit și să începeți din nou. De data aceasta, sistemul va detecta că datele dvs. sunt conectate la un cont Swisscom, iar dvs. veți putea continua procesul de semnătură fără a fi nevoie să vă verificați din nou identitatea.

Nu sunteți sigur dacă procesul de verificare a identității a fost cu adevărat reușit?

Verifică de două ori dacă erai înregistrat în baza de date a Swisscom here.

Întampinați probleme când încercați să vă verificați identitatea?

Pentru întrebări frecvente privind Portofel Nect Pentru asistență cu privire la aplicație, vizitați centrul lor de asistență. here.


Instructiuni suplimentare: verificarea identitatii prin identificare video

Rezumat: Identificarea video vă permite să vă verificați identitatea printr-un serviciu de apeluri video, discutând cu un agent live și urmând instrucțiunile acestuia. Pentru această metodă, aveți nevoie fie de un computer de birou cu o cameră web încorporată și un browser de internet de încredere, fie de un smartphone și Identity.TM aplicației. Va trebui să prezinți, de asemenea, un act de identitate valabil. Vei fi nevoit să conversezi în engleză sau germană. Pentru instrucțiuni suplimentare, urmează pașii de mai jos. ↓

5.0. Când alegeți o metodă de verificare a identității, selectați "Identificare video" și apăsați "Continuare".

Familiarizează-te cu cerințele procesului și apasă "Start".

5.1. Apoi vei fi redirecționat către identity.TM website. Aici veți avea opțiunea de a vă verifica identitatea folosind smartphone-ul și identity.TM aplicație sau browser-ul web.

Dacă doriți să efectuați procesul utilizând smartphone-ul, în primul pas, scanați codul QR și urmați instrucțiunile din imaginea de exemplu de mai jos.

Dacă doriți să efectuați procesul utilizând navigatorul web, acceptați politica lor de confidențialitate și apăsați „Start identificare”.

Notă:În scopuri demonstrative, în următorii pași ai acestor instrucțiuni, vom folosi metoda smartphone. Deși metoda smartphone necesită descărcarea unei aplicații suplimentare, rețineți că pașii de bază pentru ambele metode sunt, de fapt, aceeași.

5.2. După ce ați descărcat și deschis aplicația, introduceți numele dumneavoastră de familie și numărul de referință și apăsați "Start identificare".

5.3. Apoi, selectați ID-ul pe care îl veți folosi pentru identificare.

5.4. Permiteți aplicației acces la camera dvs.

5.5. Scanați fața documentului. În cazul cărților de identitate, va trebui să scanați și spatele documentului.

Notă: Pentru scopuri demonstrative, ecranul camerei a fost acoperit în captura de ecran de mai jos.

5.6. Dacă fotografiile realizate sunt suficient de clare, apăsați "Trimite".

Notă: Pentru scopuri demonstrative, ecranul camerei a fost acoperit în captura de ecran de mai jos.

Apoi, așteaptă ca fotografiile tale să fie transmise.

5.7. The identity.TM aplicația va trebui să testeze puterea conexiunii la internet pentru a asigura identificarea video de succes. Pentru a permite acest lucru, apăsați "Continuă".

5.8. Dacă conexiunea este suficient de puternică, va trebui să acordați aplicației permisiunea de a accesa microfonul.

5.9. Așteaptă încărcarea ferestrei de identificare video.

5.10. Aici se va porni camera frontală, și va trebui să așteptați să fiți conectat la un agent live. Odată ce se face conexiunea, urmați instrucțiunile agentului.

Notă: Pentru scopuri demonstrative, ecranul camerei a fost acoperit în captura de ecran de mai jos.

Near the end of the conversation with the live agent, you will be sent a link to your mobile phone where you will have to agree to the Terms and Conditions of Swisscom by either using your Identificare mobilă aplicație sau un OTP. Dacă nu aveți un Identificare mobilă cont, veți fi rugat, de asemenea, să setați o parolă pentru semnarea documentelor.

5.11. Once the identification process has been completed, go back to the initial signing window and press "Continue" to continue signing the document.

Notă: Dacă sesiunea de semnătură a expirat în timp ce parcurgeați procesul de verificare a identității, veți vedea un mesaj de eroare "Eroare necunoscută" după apăsarea butonului "Continuare". În acest caz, vă recomandăm să redeschideți fereastra de semnătură Dokobit și să începeți din nou. De data aceasta, sistemul va detecta că datele dvs. sunt conectate la un cont Swisscom, iar dvs. veți putea continua procesul de semnătură fără a fi nevoie să vă verificați din nou identitatea.

Nu sunteți sigur dacă procesul de verificare a identității a fost cu adevărat reușit?

Verifică de două ori dacă erai înregistrat în baza de date a Swisscom here.

Why we need you to electronically sign documents?

Conform legii, există două modalități de semnare a documentelor pentru înregistrarea unei companii:

  • Prin documente originale, manuscrise, trimise prin poștă. Cu toate acestea, acest lucru sporește adesea suspiciunea cu privire la identitatea oamenilor din cauza lipsei unui mod clar de a asocia fondatorii cu persoane reale.

    Nu recomandăm această rută, deoarece registratorii vă pot solicita prin lege prezența fizică pentru a se asigura că nu se utilizează documente false.
  • Prin documente digitale care sunt semnate electronic.
    • Certificat electronic (ca originalul) folosind o semnătură QES, în care semnatarul garantează personalitatea dvs. și își asumă răspunderea pentru legalitatea și veridicitatea documentelor.

      Înregistratorii pot încă să aibă îndoieli cu privire la identitatea dumneavoastră și să solicite prezența fizică.
    • Complet semnat electronic (astfel, prin depunerea originalului) folosind o semnătură electronică calificată (QES), unde toate părțile semnează electronic. Acest lucru distribuie responsabilitatea către toți semnatarii și este recomandat pentru a asigura o validare clară a identității persoanelor.

      Registratorii pot încă să-ți pună la îndoială identitatea, dar faptul că identitatea ta este deja certificată ne permite avocaților noștri să intervină pentru a te reprezenta, în vederea elimină dreptul registratorilor de a solicita prezența fizică.
💡
Incorpo.ro se potrivește cu a doua sau a treia opțiuneîn funcție de situație și de numărul acționarilor.

Acest lucru asigură identificarea clară a tuturor semnatarilor și, deși necesită mai mult timp, asigură un proces lin în timpul înregistrării, dar și ulterior.
Înțelegem că, uneori, semnătura electronică calificată este mai dificil de realizat decât simpla scanare a unui document semnat de mână, dar considerăm că este corect și esențial pentru a asigura un proces transparent.

Având înregistrarea 100% digitală deschide ușa pentru persoane rău intenționate care încearcă să creeze companii fantomă, iar această procedură elimină orice încercare de a folosi identități false, deoarece acestea ar fi detectate în procesul de înregistrare.

Din păcate, am primit în trecut solicitări din partea unor actori rău-intenționați care încercau să eludeze sancțiunile, iar această cerință a fost impusă pentru a împiedica astfel de încercări.

Avantajele obținerii unui memorandum semnat electronic

Cu o semnătură electronică calificată (QES) emisă, beneficiați de mai multe avantaje în ceea ce privește accesarea viitoare a altor servicii, cum ar fi:

  • Accesarea granturilor guvernamentale: Au nevoie de documente semnate QES, iar dumneavoastră aveți acum o semnătură QES emisă.
  • Deschiderea unui cont bancar: De obicei, băncile necesită prezența fizică pentru a vă identifica, iar QES transferă această responsabilitate furnizorului de încredere, care poate face verificarea la distanță. Nu mai este nevoie să faceți o călătorie de două săptămâni în România pentru a deschide un simplu cont bancar.