Săriți la conținutul principal

Cum să te înregistrezi

Pasul 9: Cum să semnați digital

Semnăturile electronice calificate (QES) sunt un tip de semnătură electronică care respectă standardele specifice stabilite de Uniunea Europeană. QES sunt concepute pentru a avea același efect legal ca o semnătură olografă, făcându-le potrivite pentru aplicații cu încredere ridicată, cum ar fi semnarea contractelor sau a documentelor oficiale.

Cum să folosești platforma "Dokobit.com"

Dokobit este platforma noastră de semnătură parteneră care ne permite să simplificăm semnarea digitală pentru dvs.

O folosim pentru a facilita semnarea electronică.

Cum să semnați documente folosind ElectronicID

2.0. Există două modalități de a începe procesul de semnare a unui document atunci când se folosește identificarea video ElectronicID.

Deschide o invitație Dokobit prin e-mail pe care ai primit-o și apasă "Revizuire și semnare".

2.1. Odată ce ești redirecționat către pagina de semnare a documentului, în primul meniu derulant, selectează țara care a emis actul tău de identitate, iar în al doilea, alege metoda de semnare ElectronicID.

Notă:Această metodă de semnare nu va fi disponibilă dacă documentul dumneavoastră a fost emis de o țară care nu este listată în meniul derulant.

2.2. Familiarizează-te cu cerințele pentru a te asigura că vei putea semna documentul cu succes, apoi apasă "Continuă".

2.3. Acceptă termenii bifând ambele căsuțe și apoi apasă "Continuă".

2.4. Alege din nou țara care a emis actul de identitate, precum și tipul de document pe care intenționezi să-l folosești, apoi apasă „Start”.

2.5. Nava ta web îți va cere permisiunea de a folosi microfonul și camera. Apasă pe "Permite".

Notă: Iată un exemplu al ferestrei pop-up "blocați sau permiteți" a Google Chrome care solicită permisiunea dvs.:

2.6. Camera de pe dispozitivul dvs. se va porni și vă va solicita să poziționați partea din față a documentului în cadrul corespunzător. Urmați instrucțiunile pentru a vă asigura că faceți acest lucru corect.

2.7. Odată ce documentul dumneavoastră a fost acceptat, urmați instrucțiunile pentru a vă captura fața, pentru a asigura un proces de verificare a identității reușit.

2.8. Odată ce înregistrarea este finalizată, introduceți numărul de telefon pentru a primi un cod de verificare și apăsați "Continuare".

2.9. Introduceți codul pe care l-ați primit pe dispozitivul mobil și apăsați "Continuare".

2.10. Vă rugăm să așteptați până când identitatea dvs. este verificată.

Notă: Procesul de verificare ar trebui să dureze până la 5 minute. Cu toate acestea, nu vă faceți griji dacă depășiți acest timp de așteptare - uneori poate dura mai mult.

2.11. Dacă ați trecut cu succes procesul de identificare, veți vedea un anunț care afirmă: "Identitatea dvs. a fost verificată". Acceptați termenii de certificare prin bifarea ambelor căsuțe și apoi apăsați "Continuare".

Important!

Următorii pași trebuie finalizați în termen de 5 minute, altfel sesiunea de verificare a identității va expira. ↓

2.12. Alegeți țara potrivită din meniul derulant și introduceți numărul de telefon pentru a primi codul de verificare pentru semnarea documentului, apoi apăsați „Continuare”.

2.13. Introduceți codul trimis pe telefonul dumneavoastră.

Notă: Dacă din orice motiv nu ați primit codul, apăsați „Nu pot primi codul, doresc unul nou”.

2.14. Felicitări! Ați semnat cu succes documentul!

Notă: Dacă documentul așteaptă semnăturile altor participanți, link-ul pentru descărcarea fișierului nu va fi disponibil. Odată ce toți participanții au semnat documentul, veți primi link-ul prin e-mail.

Cum să semnați documente folosind Swisscom

Rezumat: Dacă nu ați făcut-o deja, va trebui să vă configurați contul Swisscom, trecând printr-un proces de identificare video, care poate fi efectuat în timpul semnării unui document. Urmați pașii de mai jos pentru a afla cum se procedează. ↓

Deschide o invitație Dokobit prin e-mail pe care ai primit-o și apasă "Revizuire și semnare".

2.1. Odată ce ești redirecționat către pagina de semnare a documentului, în primul meniu derulant, selectează țara care a emis actul tău de identitate, iar în al doilea, alege soluția de semnare Swisscom.

Notă:Această metodă de semnare nu va fi disponibilă dacă documentul dumneavoastră a fost emis de o țară care nu este listată în meniul derulant.

2.2. Introduceți detaliile dumneavoastră personale și apăsați "Continuare".

2.3. În pasul următor, sistemul va reacționa în unul dintre două moduri.

Option 1: Dacă sistemul detectează că detaliile dvs. personale nu sunt asociate cu un cont Swisscom existent, vi se va solicita să îl configurați prin intermediul unei identificări video de o singură dată. Apăsați „Continuare” pentru a începe acest proces.

Opțiunea 2: Dacă sistemul detectează că detaliile dumneavoastră personale sunt legate de un cont Swisscom existent, treceți la pasul 2.7.

2.4. Apoi, sistemul vă va cere să activați o ID-ul mobil contul; totuși, vă rugăm să aveți în vedere că acest pas este opțional. Prin urmare, veți putea continua în una dintre cele două moduri.

Option 1 (recomandată): Dacă nu aveți un cont activ ID-ul mobil cont, apăsați "Activează ID-ul mobil" și urmați instrucțiunile enumerate între pași 3.0. și 3.6Odată ce ai terminat de configurat ID-ul mobil Cont, reia următorii pași mai jos.

Opțiunea 2: Dacă ai ID-ul mobil Dacă nu aveți un cont sau ați decis să nu vă configurați unul, apăsați „Continuare la verificarea identității”. Utilizatorii care aleg să nu își configureze un cont vor fi redirecționați către pagina de verificare a identității. ID-ul mobil Contul va putea semna documente prin stabilirea unei parole în locul metodelor tradiționale de identificare, atunci când trece prin una dintre metodele disponibile de verificare a identității (vezi pasul următor pentru mai multe informații despre aceste metode). Pentru a vedea un exemplu de cum se creează parola, accesați instrucțiunile suplimentare pentru Selfie-Ident și consultați Pasul 4.16.

2.5. Alegeți o metodă de verificare a identității și apăsați "Continuare" (informații suplimentare despre fiecare metodă sunt furnizate mai jos).

O scurtă prezentare a fiecărei metode disponibile de verificare a identității

Disponibil la nivel internațional:

  • Selfie-Ident: Identificare prin selfie: Verificați-vă identitatea cu ajutorul smartphone-ului, folosind NFC pentru a scana buletinul și camera integrată pentru a înregistra un videoclip cu fața dumneavoastră. Sunt disponibile instrucțiuni suplimentare. here.
  • Identificarea prin video: Verificați-vă identitatea prin intermediul unui serviciu de apel video, vorbind cu un agent live. Sunt disponibile instrucțiuni suplimentare here.

Pentru cetățenii și rezidenții germani doar:

  • ID electronic german Verificați-vă identitatea cu un card de identitate sau permis de ședere german folosind un cititor de carduri inteligente.

2.6. Odată ce procesul de identificare a fost finalizat, reveniți la fereastra de semnare inițială și apăsați "Continuare" pentru a continua semnarea documentului.

2.7. Aici sistemul vă va solicita să vă confirmați identitatea/acțiunea de semnare în unul dintre două moduri.

Option 1: Prin intermediul ID-ul mobil aplicație

Opțiunea 2: Autentificarea în două etape este un proces care implică două metode distincte de identificare pentru a verifica identitatea unui utilizator. În acest caz, primul pas este introducerea unei parole create de utilizator în timpul procesului de verificare a identității. Al doilea pas este primirea și introducerea unui cod unic generat aleatoriu (OTP), care este trimis prin SMS. Acest proces oferă un strat suplimentar de securitate, asigurând că doar persoana care deține atât parola, cât și dispozitivul mobil asociat numărului de telefon poate accesa contul. Este un mecanism comun utilizat pentru a proteja conturile online și pentru a preveni accesul neautorizat.

2.8. Odată ce documentul este semnat cu succes, va fi afișat un mesaj similar cu cel din imaginea de exemplu de mai jos.


Instrucțiuni suplimentare: configurarea Mobile ID

Rezumat: A ID-ul mobil Se poate crea un cont pentru a simplifica autentificarea la semnarea documentelor folosind Swisscom. Urmați pașii de mai jos pentru a afla cum. ↓

3.0. După cum este descris în Pasul 2.4., apăsați "Activați ID-ul mobil" pentru a fi redirecționat către www.mobileid.ch.

3.1. Odată ce ești redirecționat către www.mobileid.ch, alegeți codul de țară corespunzător, introduceți numărul de telefon și apăsați "Următorul".

3.2. Veți primi un cod de identificare prin SMS. Introduceți acest cod în câmpurile furnizate pe site și apăsați „Următorul”.

3.3. Apoi, vei fi dus la ID-ul mobil dashboard. În secțiunea pentru "Activează ID-ul mobil", apăsați "Activează".

3.4. Bifează caseta de selectare pentru a fi de acord cu termenii și condițiile și apasă "Următorul".

3.5. Descarcă ID-ul mobil aplicație pe telefonul tău și folosește-o pentru a scana codul QR, așa cum se vede în imaginea de exemplu de mai jos.

3.6. După scanarea codului QR, ID-ul mobil Contul va fi activat, iar tabloul de bord va afișa o cheie de recuperare care poate fi salvată pentru referințe viitoare.


Verificarea identității cu Selfie-Ident

Rezumat: Selfie-Ident vă permite să vă verificați identitatea cu ajutorul smartphone-ului, folosind funcționalitatea NFC pentru a scana cartea de identitate și camera integrată pentru a captura un videoclip cu fața dumneavoastră prin intermediul Portofel Nect Aplicație. Pentru această metodă, aveți nevoie de un card de identitate german valabil sau de un pașaport din una dintre țările acceptate. Pentru instrucțiuni suplimentare, urmați pașii de mai jos. ↓

Notă: Următorii pași ar putea diferi ușor în funcție de ordinea și conținutul furnizat pentru fiecare utilizator, în funcție de tipul de ID personal ales și de modul în care fiecare utilizator interacționează cu aplicația.

4.0. Când alegeți o metodă de verificare a identității, selectați "Selfie-Ident" și apăsați "Continuare".

Familiarizează-te cu cerințele procesului și apasă "Start".

4.1. Vei fi redirecționat către https://jump.nect.com/. Aici vi se va solicita să începeți procesul de identificare prin scanarea codului QR de pe partea stângă sau prin trimiterea unui SMS cu un link pe partea dreaptă.

Dacă sistemul detectează că nu aveți Portofel Nect Dacă utilizați această aplicație, vi se va solicita să o descărcați din App Store sau din Google Play Store.

4.2. Odată ce aplicația a fost descărcată și deschisă, apăsați „Începeți”.

4.3. Familiarizează-te cu cerințele procesului și apasă "Continuă".

Apoi bifați căsuțele pentru a accepta termenii și condițiile și apăsați "Sunt de acord și consimt".

4.4. În pasul următor, vi se va arăta un tutorial video. Dacă alegeți să săriți peste video, vi se vor arăta instrucțiuni scrise despre cum să scanați corect actul de identitate. Vizionați tutorialul video sau familiarizați-vă cu instrucțiunile scrise și apăsați "Continuare".

4.5. Familiarizează-te cu următoarea serie de instrucțiuni și apasă "Începe înregistrarea".

Notă: Vă rugăm să rețineți că Portofel Nect Aplicația ar putea lista o gamă mai largă de țări/identificatori sprijiniti; cu toate acestea, nu toți sunt sprijiniți de Swisscom în sine; prin urmare, nu pot fi utilizați pentru a crea acest instrument de semnare. Înainte de a înregistra identificatorul ales, consultați lista de țări sprijinite de la începutul acestui articol pentru a asigura un proces de înregistrare reușitit.

Înainte de a începe înregistrarea, s-ar putea să vi se solicite să permiteți Portofel Nect Accesul la microfonul și/sau camera dvs.

4.6. Odată ce înregistrarea a început, urmați instrucțiunile de pe ecran pentru a scana fața documentului dumneavoastră. Pentru cărțile de identitate, va trebui să scanați și spatele documentului.

Notă:Pentru demonstrație, ecranul camerei a fost întunecat în exemplul de captură de ecran de mai jos.

4.7. După finalizarea înregistrării, deținătorii de ID biometrice vor avea opțiunea de a scana cipul NFC ca măsură suplimentară de securitate. Apăsați „Continuare”. În alternativă, puteți apăsa „Ocoliți” pentru a trece peste pasul NFC (în acest caz, continuați cu pasul 4.10.).

4.8. Dacă nu ați sărit peste pasul anterior, verificați din nou datele. Faceți corecțiile necesare și apăsați "Continuare". Alternativ, puteți apăsa încă o dată "Săriți" pentru a trece peste pasul NFC.

4.9. Dacă nu ați sărit peste cei doi pași anteriori, urmați instrucțiunile de pe ecran pentru a scana cipul NFC de pe actul dumneavoastră de identitate.

Notă: Pentru a scana cu succes cipul NFC, husele de telefon și copertile de pașaport ar trebui îndepărtate, iar smartphone-ul ar trebui plasat direct pe pașaport. Dacă întâmpinați dificultăți în scanarea cipului, experimentați plasarea smartphone-ului pe diferite părți ale documentului.

4.10. În continuare, vi se va arăta un alt tutorial video. Dacă alegeți să săriți peste video, vi se vor prezenta instrucțiuni scrise despre cum să faceți corect o scanare facială. Vizionați tutorialul video sau familiarizați-vă cu instrucțiunile scrise și apăsați "Continuare".

4.11. Înregistrați un videoclip cu dumneavoastră și repetați cu voce tare cele două cuvinte afișate pe ecran. Repetarea acestor cuvinte este necesară pentru a vă asigura că sunteți o persoană în viață și nu doar o mască sau o fotografie ținută în fața camerei.

Notă:Pentru demonstrație, ecranul camerei a fost întunecat în exemplul de captură de ecran de mai jos.

4.12. Odată ce înregistrarea este finalizată, introduceți numele dumneavoastră complet în câmpul furnizat și apăsați "Continuare".

4.13. Așteptați aproximativ 1-5 minute pentru ca datele dvs. să fie procesate.

4.14. Bifați căsuțele pentru a fi de acord cu termenii de utilizare și apăsați "Sunt de acord".

4.15. Introduceți numărul de telefon în câmpul furnizat și apăsați "Confirmați numărul de telefon".

Așteptați ca Swisscom să proceseze datele dvs., dacă este necesar.

4.16. În pasul următor, sistemul va reacționa în unul dintre următoarele două moduri:

Option 1: Dacă sistemul detectează că numărul tău de telefon este asociat cu un cont existent ID-ul mobil cont, vi se va solicita să îl verificați în aplicația dvs.

Opțiunea 2: Dacă sistemul detectează că numărul tău de telefon nu este conectat la un cont existent ID-ul mobil Dacă doriți să accesați contul, va trebui să setați o parolă.

4.17. Odată ce ați verificat numărul de telefon, veți fi reușit să vă verificați identitatea!

4.18. Acum reveniți la fereastra de semnare inițială și apăsați "Continuare" pentru a continua semnarea documentului.

Notă: Dacă sesiunea de semnare a expirat în timp ce parcurgem procesul de verificare a identității, veți vedea un mesaj „Eroare necunoscută” care apare după apăsarea butonului „Continuare”. În acest caz, recomandăm redeschiderea ferestrei de semnare Dokobit și începerea din nou. Cu toate acestea, de data aceasta, sistemul va detecta că datele dvs. sunt legate de un cont Swisscom și veți putea continua procesul de semnare fără a fi nevoie să vă verificați din nou identitatea.

Nu sunt sigur dacă procesul de verificare a identității a fost într-adevăr reușit?

Verificați din nou dacă ați fost înregistrat în baza de date Swisscom here.

Experiența unor probleme la încercarea de a vă verifica identitatea?

Nu există nicio frază în limba originală furnizată. Dacă doriți să traduceți o anumită frază sau propoziție, vă rog să o Portofel Nect Dacă aveți nevoie de asistență pentru aplicație, vizitați centrul de asistență. here.


Verificarea identității prin identificare video

Rezumat: Identificarea prin video vă permite să vă verificați identitatea prin intermediul unui serviciu de apel video, vorbind cu un agent live și urmând instrucțiunile acestuia. Pentru această metodă, veți avea nevoie fie de un computer desktop cu o cameră web integrată și un browser de internet fiabil, fie de un smartphone și de Identitate.TM app. De asemenea, va trebui să prezentați un act de identitate valabil. Vi se va solicita să vorbiți în engleză sau germană. Pentru instrucțiuni suplimentare, urmați pașii de mai jos. ↓

5.0. Când alegeți o metodă de verificare a identității, selectați „Identificare video” și apăsați „Continuare”.

Familiarizează-te cu cerințele procesului și apasă "Start".

5.1. You will then be redirected to the identity.TM website. Aici vei avea opțiunea de a-ți verifica identitatea folosind telefonul mobil și identity.TM pe aplicația noastră sau pe browser-ul web.

Dacă doriți să efectuați procesul utilizând smartphone-ul, în primul pas, scanați codul QR și urmați instrucțiunile prezentate în imaginea de exemplu de mai jos.

Dacă doriți să efectuați procesul utilizând browser-ul web, acceptați politica lor de confidențialitate și apăsați "Start identificare".

Notă:Pentru scopuri de demonstrație, în pașii următori ai acestor instrucțiuni, vom folosi metoda smartphone-ului. Deși metoda smartphone-ului necesită descărcarea unei aplicații suplimentare, vă rugăm să fiți conștienți că pașii de bază pentru ambele metode sunt de fapt aceleași.

5.2. Odată ce aplicația a fost descărcată și deschisă, introduceți numele de familie și numărul de referință și apăsați "Începeți identificarea".

5.3. Apoi, selectați ID-ul pe care îl veți folosi pentru identificare.

5.4. Acordați aplicației permisiunea de a accesa camera.

5.5. Scanați partea din față a documentului. Pentru cărțile de identitate, va fi necesar să scanați și partea din spate a documentului.

Notă: Pentru scopuri de demonstrație, ecranul camerei a fost întunecat în exemplul de captură de ecran de mai jos.

5.6. Dacă fotografiile realizate sunt suficient de clare, apăsați "Trimiteți".

Notă: Pentru scopuri de demonstrație, ecranul camerei a fost întunecat în exemplul de captură de ecran de mai jos.

Apoi, așteptați să vi se transmită imaginile.

5.7. The identity.TM Aplicația va trebui să testeze puterea conexiunii dvs. la internet pentru a asigura o identificare video de succes. Pentru a permite acest lucru, apăsați „Continuare”.

5.8. Dacă conexiunea este suficient de puternică, va trebui să acordați aplicației permisiunea de a accesa microfonul.

5.9. Așteptați să se încarce fereastra de identificare video.

5.10. Aici camera frontală se va activa, și va trebui să așteptați să fiți conectați la un agent live. Odată ce se realizează conexiunea, urmați instrucțiunile oferite de agent.

Notă: Pentru scopuri de demonstrație, ecranul camerei a fost întunecat în exemplul de captură de ecran de mai jos.

Lâng finalul conversației cu agentul live, vei primi un link pe telefonul mobil unde va trebui să accepți Termenii și Condițiile Swisscom folosind fie contul tău Swisscom, fie datele de logare Apple ID sau Google. ID-ul mobil app sau un cod PIN. Dacă nu aveți un ID-ul mobil Dacă aveți un cont, vi se va solicita, de asemenea, să stabiliți o parolă pentru semnarea documentelor.

5.11. Odată ce procesul de identificare a fost finalizat, reveniți la fereastra inițială de semnare și apăsați "Continuare" pentru a continua semnarea documentului.

Notă: Dacă sesiunea de semnare a expirat în timp ce parcurgem procesul de verificare a identității, veți vedea un mesaj „Eroare necunoscută” care apare după apăsarea butonului „Continuare”. În acest caz, recomandăm redeschiderea ferestrei de semnare Dokobit și începerea din nou. Cu toate acestea, de data aceasta, sistemul va detecta că datele dvs. sunt legate de un cont Swisscom și veți putea continua procesul de semnare fără a fi nevoie să vă verificați din nou identitatea.

Nu sunt sigur dacă procesul de verificare a identității a fost într-adevăr reușit?

Verificați din nou dacă ați fost înregistrat în baza de date Swisscom here.

De ce avem nevoie să semnați electronic documente?

Prin lege, pentru a înregistra o companie, există două modalități de a semna documentele:

  • Prin documente scrise de mână, originale, trimise prin poștă. Cu toate acestea, acest lucru crește adesea suspiciunea cu privire la identitatea oamenilor din cauza lipsei unui mod clar de a lega fondatorii de indivizi reali.

    Nu recomandăm această rută, deoarece registratorii pot solicita prezența fizică în baza legii pentru a se asigura că nu sunt folosite documente false.
  • Prin documente digitale care sunt semnate electronic.
    • Certificat electronic (ca și originalul) folosind o semnătură QES, unde semnatarul garantează personalitatea dvs. și își asumă răspunderea pentru legalitatea și veridicitatea documentelor.

      Registratorii vă pot încă îndoi de identitatea dvs. și vă pot solicita prezența fizică.
    • Semnat electronic în întregime (Prin urmare, prin prezentarea originalului) utilizând o semnătură QES, unde toate părțile semnează electronic. Aceasta distribuie responsabilitatea tuturor semnatarilor și este recomandată pentru a asigura o validare clară a identității persoanelor.

      Registratorii pot încă să pună la îndoială identitatea dumneavoastră, dar faptul că identitatea dumneavoastră este deja certificată permite avocaților noștri să intervină pentru a vă reprezenta, pentru a eliminarea dreptului înregistratorilor de a solicita prezența fizică.
💡
Incorpo.ro merge cu A doua sau a treia opțiune, în funcție de situație și de numărul de acționari.

Aceasta asigură identificarea clară a tuturor semnatarilor și, deși necesită mai mult timp, asigură că lucrurile merg lin în timpul înregistrării, dar și ulterior.
Înțelegem că uneori, semnătura QES este mai dificil de realizat decât simpla scanare a documentului semnat de mână, dar considerăm că este corect și esențial să asigurăm un proces transparent.

Înregistrarea 100% digitală deschide ușa către indivizi rău-intenționați care încearcă să creeze companii fantomă, iar această procedură elimină orice tentativă de a folosi identități false, deoarece acestea ar fi detectate în procesul de înregistrare.

Din păcate, am primit în trecut solicitări din partea unor actori rău-intenționați care încercau să ocolească sancțiunile, iar această cerință a fost impusă pentru a preveni acest lucru.

Beneficiile obținerii unui memorandum semnat electronic

Cu o semnătură electronică calificată (QES) emisă, beneficiați de mai multe avantaje în ceea ce privește accesarea viitoare a altor servicii, cum ar fi:

  • Accesarea granturilor guvernamentale: Ei necesită documente semnate cu QES, iar acum ai o semnătură QES emisă
  • Deschiderea unui cont bancar: Băncile solicită de obicei prezenţa fizică pentru a vă identifica, iar QES transferă această responsabilitate către furnizorul de încredere, care poate face verificarea în mod remote. Nu mai este nevoie să faceţi o călătorie de două săptămâni în România pentru a obţine un simplu cont bancar.