Salt la conținutul principal

How to Onboard

Pasul 1: Alegerea unui nume bun

Alegerea unui nume inspirat reprezintă primul pas în orice călătorie antreprenorială. Deși denumirea legală a companiei dvs. nu are neapărat vreo legătură cu brandul și poate fi absolut orice, de obicei este mai ușor pentru clienți să vă recunoască dacă numele este reprezentativ și asemănător cu numele brandului pe care îl utilizați.

Când doriți să înființați o companie, trebuie să luați în considerare anumite aspecte legate de alegerea și rezervarea numelui companiei. Numele companiei este denumirea sub care un profesionist își desfășoară activitatea și semnează. Înainte de rezervare, numele trece printr-un proces de verificare pentru a se asigura că îndeplinește condițiile legale generale și specifice, inclusiv disponibilitatea și diferențierea față de numele deja înregistrate sau rezervate.

Numele companiei trebuie:

  • Scris cu caractere latine, în principal în limba română. (de ex.: fără simboluri coreene)
  • Să nu cauzeze confuzie cu denumiri înregistrate anterior. (de ex.: Metro S.R.L.)
  • Să nu aibă legătură cu un brand înregistrat (de ex.: PepsiCo S.R.L.)
  • Un nume este disponibil dacă nu îi aparține deja altui profesionist din cauza unei înregistrări anterioare.

De asemenea, un nume este distinctiv dacă:

  • Nu este generic, obișnuit sau necesar.
  • Nu este identic sau similar cu denumirile înregistrate anterior în registrul comercial.
  • Caracterul distinctiv este evaluat atât din punct de vedere grafic, cât și prin intermediul textului. Elementele care NU sunt considerate distinctive includ:
    • Inversarea ordinii cuvintelor dintr-un nume deja înregistrat sau rezervat.
    • Dublarea literelor sau cifrelor dintr-o denumire înregistrată sau rezervată.
    • Adăugarea sau eliminarea adverbilor, prepozițiilor, conjuncțiilor, numerelor, punctuației și a altor semnificații vagi.
    • Folosirea unor cuvinte diferite semantic, dar identice fonetic.
    • Utilizarea abrevierilor cuvintelor dintr-o denumire înregistrată sau rezervată.
    • Utilizarea simbolurilor echivalente literelor și cuvintelor, de ex. @, #, %.
    • Utilizarea sau neutilizarea diacriticelor.
    • Adăugarea, eliminarea sau înlocuirea unei părți a unui nume înregistrat sau rezervat, fără a-i schimba sensul. Adăugarea cuvântului "România" indiferent de limbă.

Anumite termeni sunt restricționat și nu poate fi inclus În numele companiei:

  • Includerea unor cuvinte precum „științific”, „academiei”, „academic”, „universitar” și „școlar”, precum și a derivatelor acestora, este interzisă.
  • Termeni profesionali precum "notar", "executor", "avocat", "consilier juridic", "consultanță juridică" și orice cuvinte asociate cu profesiile care exercită autoritatea publică nu sunt permise.
  • În ultimul rând, utilizarea termenilor precum „național”, „român”, „institut” și derivatele acestora, precum și a cuvintelor sau expresiilor caracteristice autorităților și instituțiilor publice centrale, este restricționată. Acest lucru are scopul de a preveni confuzia cu numele autorităților sau instituțiilor publice centrale sau locale.