Sari la conținutul principal
Growth Gear

Cele 6 obiceiuri proaste pe care le dezvoltă marketerii digitali

Alexandra Ardelean

În acest articol, voi împărtăși cu tine cele 6 obiceiuri cele mai rele pe care le dezvoltă marketerii digitali care pot dăuna productivității și creativității. Să începem.

Obicei 1: Verificarea metricilor în mod compulsiv

Verificarea metricilor este un obicei bun, dar poate deveni unul rău când se transformă într-o obsesie. Atunci când verificați și urmăriți constant metricile, nu vă oferiți timp și spațiu pentru a vă concentra pe munca care mișcă cu adevărat acul.

Problema cu căutarea validării în numere este că poate duce la definirea valorii tale personale în metrici de vanitate. Acest lucru nu este propice pentru succes. Trebuie să fii capabil să te desprinzi de valoarea ta personală de numere și să te concentrezi pe imaginea de ansamblu.

Iată două moduri de a aborda această obișnuință:

  • Localizează metricile care se aliniază cu obiectivele tale de afaceri. Nu toate metricile sunt create egale. Unele sunt mai importante decât altele. Găsiți pe cele care contează cel mai mult pentru linia de jos și se concentreze pe acestea.

  • Stabileşte o oră pentru a verifica metricile. În loc să reîmprospătezi în mod constant tabloul de bord al analiticelor pe tot parcursul zilei, alocă-ți anumite momente când vei revizui metricile. Acest lucru te va ajuta să rămâi concentrat și să eviți să fii absorbit de un ciclu fără sfârșit de analiză a numerelor.

De exemplu, în prezent mă concentrez pe YouTube ca platformă principală pentru distribuția de conținut.

Obiceiul 2: Complicarea lucrurilor

Marketingul digital este complex, dar asta nu înseamnă că trebuie să complicați totul. Atunci când încercați să faceți prea multe lucruri odată sau să faceți lucrurile mai complicate decât trebuie, riscați să cădeți în ceea ce se numește "paralizie prin analiză".

Acest lucru poate duce la oportunități ratate, lipsa de sinergie în echipa ta și campanii de marketing ineficiente. În loc să complicați tacticile, strategiile și mesajele, încercați să simplificați cât mai mult posibil.

Un exemplu excelent în acest sens este lansarea iPod-ului de către Apple. În loc să bombarda consumatorii cu jargon tehnic și o listă lungă de caracteristici, ei și-au redus mesajul la trei cuvinte simple: "1.000 de melodii în buzunarul tău." Această propunere de valoare clară și concisă a rezonat cu consumatorii și a ajutat la transformarea iPod-ului într-un succes masiv.

Obiceiul 3: Reacţionarea exagerată la ştirile din industrie

Peisajul de marketing digital este într-o continuă evoluție, și este important să rămânem informați despre noutățile și tendințele din industrie.

Când reacționezi exagerat la fiecare dezvoltare sau tendință nouă din industrie, riști să devii reacționar în loc să fii strategic. Acest lucru poate duce la panică, decizii luate la repezeală și resurse irosite.

De exemplu, când OpenAI a lansat GPT-3 (un chatbot care poate genera text asemănător cu cel uman), mulți oameni au prezis că va înlocui SEO-urile Google sau chiar avocații.

Obiceiul 4: Încercarea de a creşte prea devreme

Extinderea unei afaceri este o perspectivă incitantă, dar încercarea de a o face prea devreme poate fi o rețetă pentru dezastru. Atunci când extinzi înainte de a fi pregătit, riști să te întinzi prea mult, să-ți diluezi brandul și să-ți alungi publicul de bază.

Un exemplu în acest sens este Groupon. Compania a avut o creștere rapidă în primii ani și a fost evaluată la peste 1 miliard de dolari înainte de a deveni publică.

După ce a devenit publică la o evaluare de 13 miliarde de dolari în 2011, prețul acțiunilor Groupon a scăzut cu mai mult de 80% în următorii ani, pe măsură ce investitorii și-au dat seama că creșterea sa nu era sustenabilă.

Obiceiul 5: Copierea altor marketeri

Este natural să te uiți la marketerii de succes pentru inspirație, dar există o linie fină între a trage inspirație din alții și a-i copia în mod direct. Atunci când copiezi tactici sau strategii ale altor marketeri fără a adăuga valoare originală sau a-ți pune amprenta personală pe lucruri, riști să pari lipsit de originalitate sau chiar lipsit de etică.

Nu e nimic în neregulă în a fi inspirat de munca altor marketeri; de fapt, e o parte importantă a rămâne creativ și inovativ în eforturile tale de marketing.

Din păcate, mulți marketeri cad în capcana de a copia alții pentru că poate duce la succes pe termen scurt.

  • Un marketer ar putea vedea un videoclip viral pe TikTok și ar decide să creeze unul similar pentru propria sa marcă, deoarece vrea să se bucure de valul de popularitate.

  • Un alt marketer ar putea observa că campania de email a unui competitor a avut succes și ar putea decide să o reproducă pentru propria sa audiență pentru că vrea să obțină rezultate similare.

În timp ce aceste tactici ar putea oferi unele rezultate pozitive pe termen scurt (cum ar fi creșterea angajamentului sau conversiilor), ele vin în cele din urmă la un cost de autenticitate și originalitate.

Obiceiul 6: Ignorarea consideraţiilor etice

Acesta este de departe cel mai rău obicei pe care specialiștii în marketing digital îl pot dezvolta, deoarece poate duce pe o pantă alunecoasă de la împingerea celor mai bune practici în teritoriul necinstit, cum ar fi publicitatea falsă sau frauduloasă.

În cazuri extreme, ignorarea considerațiilor etice poate duce chiar la comportament criminal, cum ar fi rularea schemelor Ponzi sau angajarea în activități frauduloase, cum ar fi furtul de identitate sau spălarea de bani.

Un exemplu infam de escroc presupus care a indus in eroare urmatorii sai cu promisiuni false si videoclipuri de marketing cu obiecte de lux inchiriate este Lee McKenna.

Ideea de bază aici este că succesul adevărat în marketingul digital nu este despre a lua scurtături sau a tăia colțuri; este despre a construi încredere și influență la scară, fiind autentic și etic în tot ceea ce faci.