Salt la conținutul principal
Echipament de Creștere

Google SEO Office Hours

Alexandra Ardelean

În acest video, vom răspunde la întrebări despre SEO și Căutare Google. Întrebările au fost trimise prin intermediul unui formular în ultima lună.

Sunt Martin Splitt din echipa de Relații cu Clienții de Căutare de la Google, și sunt însoțit de colegul meu, Gary, care face parte și din Echipa de Calitate a Căutării.

Să începem cu prima întrebare.


Întrebare: Etichete meta pentru asocierea conținutului iframe

Cum pot folosi meta tag-urile pentru a asocia conținutul dintr-un iframe cu pagina părinte?

A: Puteți utiliza etichete meta robots „noindex plus index ifembedded” pe subpagină sau puteți utiliza opțiuni iframe corespunzătoare în antetul HTTP pentru a împiedica încorporarea.


Î: Structura categoriilor pentru site-ul web

Pentru un site web cu multe categorii, este mai bine să aveți o structură ierarhică sau una plată?

A: Pentru site-urile mari, o structură ierarhică este de obicei mai potrivită. Aceasta permite motoarele de căutare să trateze diferit diferite secțiuni.


Cum pot să-i spun lui Googlebot să nu caute link-uri în etichete script selectate pentru JSON sau JavaScript?

A: Poți interzice accesul crawler-ilor la aceste URL-uri în fișierul robots.txt.


Întrebare: Probleme cu indexarea unor pagini noi pe un site mutat la HTTPS cu MVC de bază

Am mutat site-ul meu pe HTTPS cu MVC de bază. Site-ul a fost indexat fără subdomeniul www. Dar când verific indexarea cu subdomeniul www, arată că nu există niciun rezultat. Ce ar trebui să fac?

A: Trebuie să verificați indexarea cu și fără www. Dacă doriți să modificați modul în care site-ul dvs. este indexat, puteți utiliza setarea prefixului URL din Search Console.


Î: Recomandare pentru URL-urile paginilor în alte limbi decât engleza

Am o întrebare despre URL-urile paginilor în altă limbă decât engleza. Este mai bine să folosiți limba engleză în slug sau să folosiți caractere chinezești?

A: Utilizarea limbii conținutului din URL-uri poate fi utilă pentru căutare și utilizatori.


Î: Ce face Googlebot când întâlnește o etichetă meta name="render" cu codul de stare 404?

Ce face Googlebot când găsește o etichetă meta name pre-render status code content 404?

A: Googlebot ignoră codul de stare. Dacă doriți să preveniți indexarea, luați în considerare utilizarea unei etichete meta pentru robots.noindex sau redirecționarea către o pagină cu un cod de stare 404.


Î: Este mai bine să schimbăm design-ul treptat atunci când lansăm un nou design de site care implică îmbunătățiri UI și UX și pagini noi?

Lansez un nou design pentru website, care include îmbunătățiri UI și UX, precum și pagini noi. Este mai bine să schimb design-urile treptat, pe rând?

A: Realizați o hartă cu toate modificările și implicațiile acestora asupra SEO. Dacă modificați URL-uri sau conținut/interfață utilizator, urmați ghidul nostru de gestionare a migrațiilor site-urilor din documentație.


Întrebare: Care este impactul asupra SEO al utilizării a două bare oblique într-un URL (de ex., HTTPS www.example.us//US/shop)?

Care este impactul SEO al utilizării a două bare oblique într-un URL? De exemplu, dacă URL-ul meu arată așa: https://www.example.us//US/shop

A: Din perspectiva puritană, nu este o problemă. Din perspectiva utilizabilității, nu este ideal. Ar putea confuza unii crawleri.


Î: Cum se remediază problema clipurilor video care nu sunt în zona vizibilă în Google Search Console?

Am probleme cu redarea video în afara viewport-ului în Google Search Console. Cum pot remedia asta?

A: Move the video to the top of the page so it's visible when landing on the page.


Î: Cum transferi rangul imaginii către un nou URL după schimbarea serverului de găzduire a imaginilor?

Cum pot transfera rangul imaginii către un nou URL după ce am schimbat serverul de găzduire a imaginilor?

A: Actualizați elementele imaginilor pentru a indica noile URL-uri și redirecționați vechile URL-uri ale imaginilor către cele noi. Țineți minte că imaginile sunt recrawlate mai rar decât paginile HTML, așa că va dura ceva timp până când aceste modificări vor fi procesate în sistemele noastre de căutare.


Q: Site had many 404 pages which were requested to be removed after publishing articles; is this an issue?

Site-ul meu a avut multe pagini 404 care au fost solicitate să fie eliminate după publicarea articolelor. Este aceasta o problemă?

A: Este în regulă să ai unele erori 404. Repară doar paginile importante care returnează brusc un cod de stare 404.


Întrebare: Site-ul returnează HTTP 200 pentru pagini soft 404; este considerat cloaking?

My site returns HTTP 200 for soft 404 pages; is this considered cloaking?

A: De obicei, acest lucru este considerat un 404 parţial, dar nu şi camuflaj. Puteţi configura ruta serverului astfel încât aceste pagini să returneze un cod de stare 404 real sau să utilizaţi JavaScript pentru a adăuga o etichetă meta robots cu valoarea noindex.


Întrebări suplimentare:

Î: Cum pot rescana site-ul meu web astfel încât elevii mei să găsească noua informație?

You don't need to do anything special for users - just update your page content and mention changes prominently on your website. If you're moving content from one page to another, use redirects so that users who visit old URLs are taken directly to the new location. Users will see your new content even if search engines take some time before they update their index.